AFSPRAAK MAKEN

AFSPRAAK MAKEN

Kan u COVID-19 symptomen hebben?
(heeft u één van volgende symptomen: koorts of hoest /druk op de borst of verminderde smaak/ geur of  verkoudheidsklachten met spierpijn/ keelpijn/ hoofdpijn/ waterige diarree?)

Gelieve ons telefonisch te contacteren en de klachten duidelijk te vermelden.

Gelieve uw afspraak telefonisch te maken en te vermelden dat u een risicocontact had.

GEKENDE PATIËNTEN

We verkiezen om afspraken online te maken om het telefoonverkeer tijdens de consultaties te beperken.

  • Klik op onderstaande link om naar de online agenda te gaan.
  • Maak een afspraak op een voor u ideaal moment.

Indien u online geen gepaste afspraak vindt, mag u ons telefonisch contacteren. We kijken dan samen met u voor een geschikt moment.

Wij houden dagelijks plaatsen vrij voor patiënten die dringend moeten geholpen worden. Om de dringendheid van de situatie in te schatten, zal de praktijkmedewerker enkele vragen stellen (onder andere de reden van de consultatie). Gelieve hier begripvol voor te zijn en uw medewerking te verlenen.

We willen kwaliteit van zorg voor onze eigen patiënten kunnen garanderen, alsook de wachttijden voor een afspraak beperken. Dit doen we door het online boeken vanaf nu voor te behouden voor onze vaste GMD-patiënten en door gebruik te maken van een inlogcode. Bent u een vaste patiënt in onze praktijk maar kreeg u de inlogcode nog niet, neem dan contact op met het onthaal.  

Patiënten die afspraken online maken, kunnen deze ook zelf beheren. Afspraken die online geboekt worden, kunnen ook online geannuleerd worden.
Andere afspraken kunnen enkel telefonisch geannuleerd worden. Annuleren via email is niet mogelijk omdat mails niet permanent opgevolgd worden.

Wij vragen om voor ALLE afspraken annulaties door te geven ten minste 4 uur voorafgaand aan de consultatie. Bij laattijdig annuleren zullen de kosten voor de consultatie aangerekend worden (zonder terugbetalingsattest voor de mutualiteit).

NIEUWE PATIËNTEN

Nieuwe patiënten mogen telefonisch of via e-mail contact opnemen. We nodigen alle nieuwe patiënten uit voor een eerste kennismakingsgesprek en vragen om voorafgaand een medische vragenlijst in te vullen. Die vragenlijst neemt u mee naar het kennismakingsgesprek zodat we een dossier kunnen opmaken. Pas na dit gesprek kan u een afspraak krijgen voor medische vragen. 

RAADPLEGINGEN

Uurrooster

WACHTDIENST

Voor dringende gezondheidsproblemen waarmee u niet kan wachten tot de volgende werkdag kunt u via het nummer 1733 de huisartsenwachtdienst in uw regio contacteren. Bij levensbedreigende situaties, bel 100 of 112. De wachtdienst is bereikbaar tijdens weeknachten van 19u tot 8u en op weekends en feestdagen van vrijdag 19u tot maandag 8u. 

De huisartsenwachtpost is telkens open van vrijdagavond 19u tot maandagochtend 8u; op wettelijke feestdagen van de avond (19u) vóór de feestdag tot de ochtend (8u) ná de feestdag. De wachtpost bevindt zich naast de dienst Spoedgevallen van het AZ Sint-Jan, Ruddershove 10 te Brugge. In de huisartsenwachtpost kan u terecht voor medische problemen. U krijgt er kwaliteitsvol advies en een correcte medische behandeling. U kan er op raadpleging komen, ook zonder telefonische afspraak. 

Huisbezoeken door de dokter van wacht zijn voorbehouden voor patiënten in rusthuizen of instellingen, palliatieve patiënten en patiënten die zich onmogelijk kunnen verplaatsen, … Uw huisarts ontvangt steeds het medisch verslag van uw raadpleging of huisbezoek tijdens de wachtdienst. De wachtdienst dient niet voor het voorschrijven van chronische medicatie of het behandelen van chronische medische problemen. Ook het voorschrijven van niet dringende attesten zoals sportgeschiktheids-, gezondheids- of andere attesten behoort niet tot de taken van de wachtdienst.

Wachtdienst logo
Shopping Basket